We zoeken een leuke, volwassen persoon die graag vrije tijd en gezelligheid deelt met anderen.
Coliving space name
Huize Meer Park
For rent or for sale
for rent
Rent or purchase amount
450
Description price
Je bent medebewoner van ons pand (en zeker geen huurder van een kamer) als je bij ons komt wonen. Om je een goed thuisgevoel te geven zorgen we dat het geheel goed geregeld is: Een eigen 1 persoonsSLAAPkamer (per februari volgend jaar verhuizen we naar een grotere woning op 500 meter (Middenweg) waar iedereen een ruime twee persoonskamer heeft), een gedeeld huis voorzien van alle gemakken, w.o. een gezamenlijke keuken, woonkamer, studie/hobbykamer , wijn/fietskelder, 2 opbergzolders, badkamer en apart toilet. Gemeentelijke belastingen, water/licht en watergeld zijn inclusief. Wat ons pas echt bijzonder maakt is dat als we iemand gevonden hebben en deze persoon met ons een ovk sluit we als huis een MUSEUMKAART/Cinevillepass als cadeau geven (heb je die al krijg je die gewoon vergoed), zodat we ook lekker vaak deze hobby kunnen delen met onze nieuwe bewoner (m/v). Niet noodzakelijk maar ook fijn als de persoon Nederlands spreekt daar we een huis abonnement hebben op een dagblad, tijdschriften en andere sociale initiatieven. Deze zijn net als een goedwerkend WIFI inbegrepen.
Available from
2026-07-20
Province
Noord-Holland
City
Amsterdam
Location
De woning ligt aan het Amsterdamse Park De Meer en dat is tussen het NS Amstelstation en NS Science Park Amsterdam in (postcodegebied 1098). Het is een heel groen , gezellig en rustig gedeelte van de stad.
Common space(s)
Een gedeeld huis voorzien van alle gemakken, w.o. een gezamenlijke keuken, woonkamer, studie/hobbykamer , wijn/fietskelder, opbergzolders, badkamer en apart toilet. Gemeentelijke belastingen, licht/gas en watergeld zijn inclusief. Binnen het einde van het jaar zullen we geheel gasvrij zijn.
Private spaces(s)
Als eerder aangegeven ligt bij ONS de NADRUK op het SAMEN. Uiteraard heb je je eigen prive ruimte ( en verdubbeld die per ingang van feb 2027 in een dubbel zo grote als we naar ons pand dichtbij gaan. Het is een kamer van 13m2 met balkon een uitzicht op het park. We zoeken naar (en dat is met de laatste twee medebewoners, ondanks hun beloftes erg sociaal te zijn) naar iemand die prive (die is zeker aanwezig) veel minder belangrijk vind dan SAMEN iets opbouwen en er voor de anderen er te zijn.
Description coliving group
De woongroep is klein (op het moment 3 personen,ooit elders 5 geweest, en zal na de verhuizing in feb 2027 , ook weer plaats bieden aan 4 a 5 personen) en is op een ander adres opgericht in augustus 1999. Er wordt nadrukkelijk gezocht naar mensen met een wil om te delen en onderdeel van elkaars (belevings)wereld/leven te zijn, zonder zwerig te worden. We geloven sterk in: Ik ben, omdat wij zijn. Natuurlijk staan we open voor bezoek van vrienden en familie van de andere bewoners. want dat vergroot je sociale netwerk alleen maar. Uit zichzelf eten we een paar keer per week samen, maar dat is zeker geen verplichting. Verplichtingen vinden we sowieso een naar woord , we willen eigenlijk alleen samenwonen met mensen waarmee het als vanaf het begin als vrienden aanvoelt. Het is altijd maar de vraag of het klikt maar gelijke hobbies, interesses en hoe sociaal je bent met anderen weten we uit ervaring hebben altijd veel geholpen. 7 op de 10 mensen die er ooit gewoond hebben zijn jaren lang nog steeds Vrienden van onze WG.
Current composition
We leven nu met een vrouw en twee man (leeftijd 23-45 jaar oud). We werken allemaal hard door de week , maar brengen vaak in de weekend tijd samen in de woonkamer met een goed gesprek of een nog beter boek. Hoogtepunt is dat we vorige zomer een week vakantie hebben gevierd samen in Ierland waar een van ons eerder heeft gewoond. Al met al erg gezellig en zoeken we iit diegene die ons binnenkort gaat verlaten en erg fijne persoon die naast een druk leven . het erg prettig vind om in een kleine groep langere tijd te wonen. Over interesses gesproken, dit zijn zeker pluspunten: lezen. reizen. Il Camino, wandelen, geschidenis, een grote pot thee, het park, wijn (maar in kwaliteit , niet in hoeveelheid), mooie gesprekken, Ubuntu, gezonde levenstijl en duurzaamheid. Al het andere komt dan wel vanzelf is de ervaring.
Ideal resident
We zijn nu met een vrouwelijke bewoonsters en twee mannelijke. Geslacht maakt niet uit, maar bij gelijke stand gaan we voor een dame. Deze persoon moet goed gezond zijn, in geest en lichaam (we wonen op twee hoog zonder lift) , het liefst een HBO/WO/PhD achtergrond hebben , een vrij gelijk dagritme hebben ( we hebben minder goede ervaringen gehad met mensen die in avond- of weekendroosters werken) , maar bovenal zoeken wij naar iemand die graag met een paar mensen de komende jaren aan iets verder wil bouwen als groep. We hebben elkaar op sociale wijze nodig in deze wereld is ons motto.
Images
Contact information
Graag ontvangen wij een goed gemotiveerde mail waarin duidelijk na voren wordt gebracht waarom wij juist jou ipv alle anderen moeten kiezen. We nodigen je dan binnen een week uit om samen het avontuur aan te gaan. Tot gauw!!!